22 december 2008

HORKERIGE HOREKAFFERS III


Dit mailtje naar café De Zwetser in Emmen spreekt eigenlijk wel voor zich:

Van:              ‘Sijtze Reurich’ <info@sijtzereurich.nl>
Aan:              <staff@dezwetser.nl>
Onderwerp:   bediening in uw café
Datum:           zondag 26 oktober 2008 16:34

L.S.,

Gisteren, zaterdag 25 oktober, kwamen mijn vrouw en ik om kwart over twee uw café binnen. We bestelden alvast een thee en een koffie bij de serveerster die direct aan ons tafeltje stond, en verdiepten ons in de spijskaart, omdat we ook wat wilden eten.
Tien minuten later kwam een andere serveerster vragen wat we wilden bestellen. We zeiden dat we al wat besteld hadden en dat we hoopten dat de bestelling was doorgekomen. ‘Het zal zo wel komen,’ zei ze.
Nog eens vijf minuten later kwam de eerste serveerster weer langs. ‘De bestelling is er nog niet, hè?,’ vroeg ze, ‘ik zal eens kijken waar het blijft.’ ‘We hadden nóg wat willen bestellen,’ zei ik, maar ze was alweer weggelopen.
We wachtten nog tien minuten en constateerden dat er nog niets op de bar werd gezet dat op koffie en thee leek. De serveerster van daarnet was weer naar buiten gelopen. Toen zijn we maar opgestaan en vertrokken. Bij een ander café hebben we toen iets gedronken én gegeten. Koffie en thee hadden we binnen vijf minuten; het eten na een kwartier.

Daarbij moet ik ook nog aantekenen dat het absoluut niet druk was in uw café. Binnen zaten behalve wij maar een stuk of vijf andere mensen. Op het terras zaten er een stuk of tien, misschien twaalf.

Ik denk dat het verstandig is als u uw organisatie eens doorlicht. Als uw personeel niet in staat is een routinebestelling binnen 25 minuten uit te voeren, is er bij u iets grondig mis!

met vriendelijke groeten,

Sijtze Reurich
(adres)


Nooit een antwoord gehad. Excuses aanbieden is ook zó moeilijk...
Dat is dus weer een café waar we nooit meer zullen komen.

Sijtze Reurich

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦